Què és el Club de Residents

Eixos d’actuació del Club

Al llarg de tots aquests anys el Club ha promogut un seguit de programes: comunicació, xarxes socials, Gat Moix, acollida a estudiants internacionals, estudiants amb necessitats especials, esport, medi ambient i dinamització lúdica.

Els programes d’aquest curs 2017-2018 són:

Dinamització lúdica, Vila TV i Gat Moix

A banda dels programes, el Club també s’ha implicat en crear teixit social a través d’iniciatives com El Vilatà, Vila TV, Equip de Corredors i el Club de Rol, o promovent campanyes de civisme i solidaritat.

Un dels altres eixos d’actuació ha estat impulsar la participació entre els joves, fomentar els valors de la pau, el medi ambient i la sostenibilitat i la construcció d’una societat justa i solidaria.

Breu història

Va néixer al curs 1998/1999 amb l’objectiu de dinamitzar el lleure i les opcions d’oci, de donar valor afegit a la vida dels residents.

En els seus inicis les activitats estaven coordinades per objectors de consciència que feien la prestació social substitutòria realitzant aquestes tasques.

A partir de l’any 2000 s’hi incorpora el Gestor del Club, i és des del curs 2002-03 que es dóna forma a la figura dels Delegats de Bloc. El 2005 es creen els primers programes, dinamitzats directament pels delegats.

L’últim ajustament es fa el 2015 en separar les tasques de Delegat de Bloc, que es manté com a responsable de les activitats relacionades amb la convivència i el benestar dels residents i els actes promocionals, tot creant una nova figura: els becaris, responsables dels programes del Club.

En el seu 16è any de vida el Club pot dir ben orgullós que segueix fidel a la seva natura i continua evolucionant amb els seus residents, adaptant-se a les necessitats de cada generació.

Mantenim les activitats gratuïtes, buscant la participació vilatana, fent que les activitats tinguin cost zero per als nostres residents i enriquint, així, la convivència i la relació entre els membres de la nostra comunitat.

Activitat gratuïtes (jocs de taula, activitats musicals i esportives, entre d’altres. A més  d’activitats espontànies realitzades pels residents, com ara dansa del ventre o hip hop, actualitzacions a les nostres xarxes socials).

– Concursos (estalvi energètic, decoració nadalenca, fotografia, narrativa i disseny de la samarreta del Gat).

Mercat de segona mà una vegada al mes.

Per seguir amb aquest esperit és absolutament necessari que els nostres residents ens aportin idees, pel que no ho dubtis, si tens alguna habilitat i et ve de gust participar i/o col·laborar amb nosaltres, les nostres portes estan sempre obertes, només cal que ens enviïs un e-mail al correu electrònic a comunicacio@vilauniversitaria.comi que en parlem!

Una de les novetats de cara al curs 2017-2018, precisament arran d’una petició força reiterada dels nostres residents, és la incorporació d’una sala recreativa.